![]() |
| Bandeira do movemento homorromántico |
“Amor
romántico non, hipersexualización tampouco”. Esta é a miña
premisa de partida pra poder construir unha alternativa emancipatoria
real e integral. Máis alá de discursos sexofóbicos ou
arrománticos. Un bucle alienante, codependente e limitante no que o
Amor Romántico e o Alosexismo síntense moi cómodos en verdade. O
status quo heteropatriarcal amósanos un tándem antagónico que non
é tal, pois o neoliberalismo saca moita tallada destas lóxicas de
colonización estética e corporal, distes discursos esencialistas e
cousificadoras.
A
cuestión é, ¿cómo afondar na Revolución Sexual sen caer no
arromanticismo? ¿cómo promover unha Revolución Amatoria sen caer
na sexofobia? Eí están os retos pendentes e os interrogantes
abertos que se nos apresentan constantemente.
O
horizonte da praxe LGTBIQ está posto no artellamento de proxectos de
autoxestión e vinculación identitaria e comunitaria que afonden
nesta lóxica integral e constructivista. É decir, propor e
visibilizar utopías sexuais, afectivas e amatorias dende un prisma
emancipatorio que poñan o acento na soberanía corporal, emocional e vivencial
do individuo.
Neste
sentido plantéxome dende unha óptica homorromántica (que non de
Amor Romántico) a necesidade activista de rachar con certos bucles
binarios que alienan as nosas amatorias (Amor Romántico) ou
exacerban como cánon hexemónico os vínculos xenitais-sexuais
(Hipersexualización-Alosexismo).
Revoltas
amatorias máis alá do alosexismo como norma
Por
tod*s é sabido que vivimos nunha sociedade hipersexualizada cuxo
piar fundamental radica na reiteración constante de que a actividade
e contacto xenital-sexual é necesaria e primordial pra poder ter
unha vida sá, plena e socialmente aceptada. Un marketing perfectamente calculado que se ven chamando 'alosexismo' dende as
teorías LGTBIQ+. Táchase de alosexista e hipersexualizado a todo un
conxunto de actitudes, reflexións e prexuízos lanzados dende certa
superioridade ética e moral con respecto á xente que non acredita
na ecuación “actividade sexual = necesidade vital = benestar
xeral”. Unha ditadura alosexista que se afianza grazas a unha
estrutura falocrática perfectamente artellada: binarismo de órganos,
prácticas, actividades, ritmos, roles, etc. [a pasivofobia e a
plumofobia son froito diste status quo]. Pois ben, as principais víctimas da violencia alosexista son as persoais asexuais; é sobre elas nas que recáen os principais prexuízos, agresións e ensañamento hipersexualizado. Unha situación de represión e control que reforza a vixencia do “armario asexual”. Unha socialización baseada na hiperactividade sexual e pornoficación de tódolos eidos da nosa vida cotiá. Pero claro, ¿cantas activistas LGTBIQ+ son asexuais e se autocensuran por un contexto hipersexualizado alienante? ¿cantas persoas descoñecen que habitan nun armario que o alosexismo nega? ¿Cal é o prezo identitario que hai que pagar por loitar contra un alosexismo que todo impregna? ¿Ostracismo ou ridiculización? A vulnerabilidade e precariedade que propicia o sistema alosexista é terríbelmente complexa e invisibilizada, por certo.
O
continuum múltiple das romanticidades como millor loita contra o Amor Romántico
O Amor Romántico entendido como sistema patriarcal de opresión non
ten ningunha intención por despatriarcalizar as afectividades e
amatorias, está claro. Esta debe ser unha laboura nosa se queremos
afondar no que se ven chamando Revolución
Sexual-Afectiva-Amatoria. ¿Por qué? Sinxelamente porque é vital
pras activistas LGTBIQ o feito de non caer en posicionamentos
simplistas e arrománticos. Non se debe esquecer que hai un sinfín
de romanticidades que tamén padece a ecuación cousificadora,
esteticista e mecanicista do alosexismo. Sempre coa complicidade do
Amor Romántico como subsistema, ise subsistema que nega as
romanticidades e os activismos das romanticidades.
Antes
quedou claro que non toda a xente víctima do alosexismo é asexual,
de feito cada volta xurden máis voces críticas co modelo neoliberal
do 'corpo-máquina' que plantexa como vital a urxencia carnal e a
inmediatez do encontro xenital. E é que, existe a posibilidade de
caer en certos riscos nesta supostas “revolucións sexuais” que
en certo sentido se capitanean dende os resortes do sistema
capitalista-patriarcal (consumismo, alienación, pornificación,
publicidade sexista, etc). E claro. Ábrense novos
interrogantes... ¿Existe o risco de que se pase de rosca a
revolución sexual? ¿e
se a revolta sexual non deixou de ser unha reivindicación alosexual
que constreñiu a liberación integral plantexada inicialmente? ¿por
qué o patriarcado plantexa como inviábel unha revolta afectiva,
amatoria e sexual artellada dende tres eidos ben engarzados? Está
claro que ao sistema non lle interesa a posta en práctica dunha
revolta afectiva e amatoria dende a epistemoloxía feminista da non
cousificación. Interesa reducir e neutralizar todo o relativo 'ao
amor non patriarcal'; reducilo a unha parodia, unha cursilada ou
insistir en que se trata de Amor Romántico.
Pero
claro, as diversidades románticas son múltiples e as apostas
activistas (aínda que invisibilizadas) resisten nas lindes do
sistema. Pódese decir que a diversidade amatoria no aspectro
romántico ocupa un continuun. Por unha parte teríamos as
identidades monorrománticas (heterorromanticidade,
androrromanticidade, homorromanticidade e ginerromanticidade) e
por outro lado as
identidades non-monorrománticas (pan-romanticidade,
polirromanticidade, skoliorromanticidade, birromanticidade e
androginerromanticidade). Compre rachar coa visión dunha
Revolta Sexual carente de emocións, afectos e romanticidades;
desterrar a idea folklorizada e arquetípica de que pra ser activista
LGTBIQ debemos asumir posicionamentos arrománticos.
O
'capitalismo rosa', o canon homocentrista e o seu intento por
invisibilizar a óptica homorromántica (entre outras)
Para
o empresariado homonormativo é moi sinxelo decir: “todo o que non
é sexual é amor romántico”. Carpetazo á cuestión amatoria e
vía, ¿non? Cousifícase desta maneira tódalas dimensións non
alosexuais; incluídas a realidade demisexual. ¿Qué pasa coas
activistas LGTBIQ que precisamos de vínculos afectivos e amatorios
intensos como previo paso para un encontro xenital-sexual? ¿Somos
cursis e lexitimadoras do Amor Romántico por ter ritmos e
necesidades diferentes e diversas? ¿Somos asexuais por reivindicar a
existencia dunha realidade demisexual? A diversidade romántica non é
sexofóbica, simplemente pon sobre a mesa un discurso e praxe propias
coa finalidade de dignificar tódalas opcións; sempre pra fortalecer
canles de comunicación e alianzas con aquelas persoas alosexuais
alleas á demisexualidade, ás identidades románticas, etc. Pero
claro, o
'capitalismo rosa' afianzou un modelo hexemónico, monotemático e
canónico no que se fai bandeira do divide e vencerás. Dende a
aposta neoliberal plantéxase a non reconciliación das Revolucións
Sexual, Afectiva e Amatoria. ¿Por
qué? Non interesa. Na cousificación, simplismo e atomización
sácase máis plusvalía e menos solidariedade. Ao fin e o cabo o
sistema non quere unha emancipación integral ou un proceso
constituínte nas dinámicas LGTBIQ. Sigamos
abrindo interrogantes...




Ningún comentario:
Publicar un comentario